Čo je to online marketing?

článok na blog uverejnený: 8. augusta 2019

názov kurzu:
Internet marketing I. Reklama a propagácia pre začiatočníkov

lektor: Peter Hecht

Čo je to online marketing?
Predstavte si bojovníka s mečom. Čím dokonalejšie s ním dokáže narábať, tým väčšiu výhodu získa voči protivníkom.
Chcete byť úspešný podnikateľ alebo marketér? V tom prípade budete viesť každodenný boj o pozíciu na otvorenom trhu. Vašou zbraňou (nie jedinou, ale veľmi významnou) bude online marketing.

Internetový marketing

kurz online marketing bratislava

Internetový marketing je mocný nástroj. Uchopte ho za správny koniec a dokážete takmer okamžite zarábať a budovať love brand. Teda značku, ktorú budú ľudia milovať 🙂
Myslíte si, že internetový marketing je zbytočný?
Po nasledujúcich faktoch prehodnotíte svoj názor.

#1

71% ľudí verí, že na internete získajú lepšiu ponuku.

#2

Odhad hovorí, že len za rok 2019 sa na svete uskutoční viac než  1,92 biliónov nákupov.

#3

85 % ľudí si pred nákupom robí online výskum. Porovnávajú ceny, doručenie, dopravu, referencie,…

Teraz vám je už určite jasné, že ak nie ste online, neexistujete.
Mnohí podnikatelia sa domnievajú, že keď majú webstránku, automaticky robia internetový marketing. Omyl!
Vytvorenie webu je len prvým krôčikom na ceste.
Lektor nám na kurze detailne vysvetlil 5 foriem internetového marketingu.
Aby ste ich lepšie pochopili, predstavte si nasledujúce situácie.

Situácia 1:  Vidíte poľovníka, ako kráča lesom vo svojej typickej výstroji s puškou cez plece. Dorazí k svojej veži, vylezie po rebríku, sadne si a čaká na zver.

Situácia 2: Tentoraz máte pred sebou poľovníka, ktorý chodí po lese. Prechádza jednu cestičku od druhej s ďalekohľadom a hľadá zver.

Ktorý z poľovníkov je podľa vás aktívny a ktorý pasívny?

kurz internet marketing bratislava

Pasívny vs. aktívny marketing

Tak ako prvý poľovník čaká na korisť, i vy budete pri pasívnom marketingu čakať, až zákazníci dôjdu za vami (kliknú na vašu reklamu).
Myslíte si, že reklama je drahá? Áno, je. Najmä v prípade, že sa zveríte do rúk predraženej agentúry bez základných znalostí o online marketingu, alebo nebudete mať dostatočné know-how na to, aby ste si ju efektívne nastavili sami. (Btw., toho sa po kurze internetového marketingu nemusíte obávať.)
Pasívny marketing generuje najrýchlejší zisk a preto sa doň určite oplatí investovať.
Kanály pasívneho marketingu sú:

  • PPC reklama
  • remarketingové bannery
  • SEO
  • Google Business
  • špecializované tématické katalógy
  • reklamné internetové katalógy
  • inzertné portály
  • recenzie zákazníkov.

Chcete budovať povedomie?
Aktívny marketing je pre vás to pravé riešenie.
A toto sú kanály aktívneho marketingu, ktoré môžete využiť, ak vám pasívna cieľovka nestačí:

  • bannerová PPC reklama
  • e-mail marketing
  • direct marketing
  • sociálne siete
  • platená reklama na Facebooku
  • affiliate marketing
  • PR články
  • video marketing
  • content marketing
  • diskusné fóra
  • spätné odkazy.
kanaly online marketingu

Content marketing

Content marketing je tretia najsilnejšia forma propagácie na internete. Chcete byť v Googli zobrazený na prvých pozíciách pri témach, ktoré návštevníci hľadajú? Píšte blog a prinášajte ľuďom to, čo chcú. Napríklad, ak ponúkate zájazdy do Ruska, píšte o tradíciách, zážitkoch, kultúre,… Buďte edukatívny – vzdelávajte a predovšetkým – nezavádzajte čitateľov.

Chyby v marketingu, ktorých by ste sa nemali dopustiť

Chyby v marketingu sú aktivity, ktoré nevedú k zisku, ale k strate. Patrí sem napríklad agresívny marketing. Pod ním si môžete predstaviť pravidelné telefonovanie, časté e-maily alebo neustále vyskakujúce do očí bijúce reklamy. Takýto typ propagácie ľudí otravuje, vytáča a preto by ste sa mu mali vyhýbať.

Nezmyselný marketing je ďalšou formou, ktorou by ste nemali komunikovať. Ponúkate iba drevené stoly? V tom prípade by ste nemali v Google vyskakovať na sklenené stoly, plastové stoly alebo nebodaj stoličky. Takouto formou marketingu neprilákate viac kupujúcich, iba vyhadzujete peniaze do vetra.

Čo vám dá kurz online marketingu?

Ako to zhrnúť do pár viet…
Lektor Peťo vás počas piatich hodín prevedie všetkým, čo musí online marketér poznať – a aktuálne v roku 2019. Objasní formy internetovej reklamy, 20 kanálov online marketingu, či povinnosti marketingového manažéra. Podrobne vám vysvetlí, ako začať s marketingom v súvislosti s vaším podnikaním a čo by ste mali urobiť hneď po založení živnosti. Načrtne problematiku webstránok a ukáže spôsob, akým si „vyklikáte“ svoju stránku v priebehu desiatich-pätnástich minút bez znalostí programovania…
Po absolvovaní tohto kurzu si odnesiete nielen hodnotný certifikát, ale aj vedomosti s ktorými môžete ihneď rozbehnúť svoj online biznis.

Hoci tento článok nie je reklama na kurz, nedá mi po jeho absolvovaní nespýtať sa (budete nabudení podobne ako ja :)) – tak ako, idete do toho?

Záverečné zhrnutie:

+ kurz ideálny pre začiatočníka
+ priestor pre otázky
+ získate dostatočné know-how, s ktorým môžete ihneď začať podnikať online

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, e-mail marketing, Google Ads, Internet marketing a reklama, online marketing, PPC, SEO, web stránky