Aj vy môžete byť skvelým copywriterom! Naozaj, vyskúšajte si to

článok na blog uverejnený: 25. septembra 2019

Úspešná web stránka sa nezaobíde bez kvalitného obsahu. Je jedno, či vytvárate landing page, článok alebo produktový popis, texty musia byť prirodzené a zároveň vábne. Mali by návštevníka prilákať, udržať a v ideálnom prípade doviesť rovno do košíka k zaplateniu objednávky. Vytvoriť dobrý obsah je kumšt, do ktorého je zvyčajne nasadený majster slova – copywriter. Ak ale nevlastníte nejaký magazín so schopnými autormi, alebo máte hlbšie do vrecka, potrebujete si dobré texty vedieť napísať aj sám.

Kto je copywriter?

Copywriter je človek, ktorý z veľkej miery stojí za úspechom webu. Má marketingové cítenie a pozná oblasť vášho podnikania natoľko, že dokáže napísať texty pre blog, grafiku, reklamy, produkty či vstupné stránky, ktoré navodia čitateľa k tomu, aby sa o vašu ponuku zaujímal, aby u vás nakúpil.
Naštudovať si vaše podnikanie, cieľovú skupinu, preskúmať konkurenciu, vyskúšať dané produkty, urobiť si aspoň základnú analýzu kľúčových slov, vytvoriť pútavý obsah, …to všetko niečo trvá. Isto uznáte, že takýto človek má vysokú hodnotu a možno ste práve pochopili, prečo za 1 dobrý článok zaplatíte u skutočného profesionála nemalú sumu, nie 2, 3, ani 5 euro.
Pokiaľ ste firma s menšou ponukou produktov a nie magazín s rôznorodými témami, nepotrebujete si nevyhnutne platiť copywritera. Môžete ním byť práve vy.

kurzy copywritingu bratislava

3 najsilnejšie zbrane copywritera

Ako copywriter budete zvádzať boj s pozornosťou čitateľa, ale aj Googlom. Budete z vás niečo ako Jackie Chan alebo Chuck Norris v online svete, avšak vašimi zbraňami budú:

  • Nadpisy – Nadpisy musia plniť dve funkcie: upútať čitateľa a donútiť ho kliknúť a zároveň pomôcť Googlu zaradiť váš obsah.
  • Texty – Kvalitný obsah s pridanou hodnotou je dôležitý pre čitateľa i vyhľadávač.
  • Obrázky – Existuje mnoho fotobánk, z ktorých môžete čerpať obrázky zdarma. Nerobte to. Pôsobia umelo a čitatelia sú takýmito fotkami presýtení. Použite vlastné fotografie. Váš obsah bude zaujímavejší a navyše sa dostanete aj medzi zobrazenia v Google obrázkoch.
kto je to copywriter

Ako sa stať špičkovým copywriterom

Pýtate sa ako sa stať copywriterom? Jednoducho. Na to, aby ste písali dobré texty, nemusíte mať vysokú školu ani iné špeciálne vzdelanie. Ak ste zo slohových prác nemali jednotky, nevadí. A ak aj áno, tiež to nemusí nič znamenať. Len dobre písať totiž nestačí. Musíte vedieť aj predávať.
Kto dokáže predať vaše produkty lepšie než vy? Pravdepodobne nikto 😉
Vy najlepšie viete, čo ponúkate, v čom ste iní než konkurencia, kto sú vaši zákazníci,… a to je pre tvorbu pútavého obsahu naozaj základ.

Copywriter môže písať aj pre iných

Asi ste už počuli o tom, že copywriteri môžu písať nie pre seba. Môžu písať pre iných. Či už v zamestnaní píšu menom firmy, v ktorej pracujú, alebo v zamestnaní, keď firma predáva ich copywriterskú prácu niekomu inému, kto to potrebuje. Vždy kumšt copywritera potrebuje viac než len vedieť písať…

Či už chcete písať pre seba alebo pre iných, potrebujete nevyhnutne poznať vychytávky. Tie, ktoré z vášho obsahu urobia briliant 💎 – môžete sa ich naučiť od profíkov, ktorí sa s vami o svoje know-how otvorene podelia.
Napríklad na kurze Copywriting II. vám lektor odovzdá tonu cenných tipov, ktoré určite využijete.

Pozor, nie je to len taký obyčajný kurz, na ktorom by ste počúvali zbytočné omáčky, s ktorými neviete ďalej pracovať.
Tu vás čaká 5 hodín praxe. Na vlastnej koži si vyskúšate tvorbu PR článkov, PPC reklám, či textov na web. Lektor si vaše diela prečíta a pomôže vám ich vyladiť. Až k dokonalosti. Prípadne tiež ukáže na príkladoch okolosediacich chyby, ktorých sa dopúšťa väčšina samoukov…

Ak teda túžite po obsahu, ktorý predáva, alebo chcete vedieť taký obsah písať pre iných, prihláste sa na kurz.
Uvidíte, odídete nadšený. Ba viac. Tak ako ja.

Záverečné zhrnutie:

Absolvovaný kurz:

Internet marketing Copywriting II.

Lektor: Peter Hecht

+ kurz ideálny pre začiatočníka
+ prakticky zameraný kurz
+ veľa cenných informácii

autorom článku je: Lívia Kelebercová
Študuje aplikovanú informatiku, baví ju pracovať a vzdelávať sa v rôznych oblastiach IT i online marketingu. Vo voľnom čase sa s Vami rada podelí o svoje skúsenosti, vedomosti, zážitky a dojmy z prostredia IT Learningu vo forme článkov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
content marketing, copywriting, Internet marketing a reklama, it kurz recenzia, marketér špecialista, online marketing, podnikanie, SEO