Prečo je užitočné SEO školenie pre pokročilých?

článok na blog uverejnený: 12. decembra 2019

To je otázka! Ak na vašej vizitke svieti nápis tvorba/správa webstránok, prípadne SEO konzultácie a viete, že ešte veľa neviete, kurz s názvom „pokročilé SEO – optimalizácia pre vyhľadávače II.“ je presne pre vás.
Alebo ste možno majiteľom webstránok, ktorých pozície vo vyhľadávačoch sú stále veľmi nízke a vaši dodávatelia si účtujú nemalé peniaze za prácu na ich vylepšení… Bez odozvy, či s malým efektom? Takisto by ste nemali chýbať na školení SEO pre pokročilých. Pochopíte, prečo sa stránkam nedarí a – hlavne – ako to zmeniť.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Každý z vyššie uvedených pravdepodobne označenie SEO pozná. SEO = search engine optimization = optimalizácia pre vyhľadávače.

Chcete konečne porozumieť ako funguje vyhľadávanie v internete a čo znamená jeho optimalizácia?
Vyhľadávače dnes spracúvajú niekoľko desiatok tisíc vyhľadávaní za sekundu. A tak máme každú sekundu príležitosť osloviť zákazníka. Objaviť sa v organických výsledkoch. Ideálne na predných pozíciách vyhľadávania.
Pre menej informovaných: organické výsledky vyhľadávania = bezplatný zoznam, ktorý sa zobrazuje na základe relevantnosti pre vyhľadávacie dopyty, ktoré niekto zadal. Nie je to platená reklama. Na obrázku sú znázornené výsledky vyhľadávania Googlom, organické sú v červenom rámiku.

organicke vysledky vyhladavania na googli

Ako sa zapáčiť „gúglu“, aby nás podsunul na prvé miesta

Téma, o ktorej sa dá rozprávať hodiny. Ak chcete byť v tejto oblasti „doma“, musíte veľa študovať. Musíte sledovať Google a orientovať sa v stovkách jeho rankingových faktorov.
Tie majú rôznu váhu a dôležitosť pre webstránku a vyhľadávač. Priamo ovplyvňujú, ba určujú umiestnenie výsledkov vo vyhľadávači. Rankingové faktory sú dynamickou záležitosťou, pomerne často sa menia.
Práve SEO odborníci sa zameriavajú na ich analýzu a na výsledky ich práce sa dá spravidla veľmi dobre spoľahnúť.

Tibor Peták

Lektorom kurzu SEO pre pokročilých v IT Learning je Tibor Peták, veselý a skromný chlapík, špecialista na SEO. Tejto problematike sa venuje od roku 2003, teda naozaj nepatrí medzi „rýchlokvasky“. Stretnúť ho môžete na významných podujatiach, kde ho pozývajú ako prednášajúceho, pretože jeho príspevky vždy prinesú prítomným niečo nové. Jeho reputácia bola jeden z faktorov, ktoré ma motivovali prihlásiť sa na kurz v IT Learningu.

Kurz sľuboval okrem prednášky i workshop, ktorý mal byť venovaný riešeniu konkrétnych problémov webových stránok účastníkov. Ďalšie plus, ktoré nasmerovalo moje kroky na kurz SEO 2. Vnímala som to ako spojenie príjemného s užitočným. Veď ktorý dodávateľ SEO služieb vás zasvätí do tajov SEO tak, aby ste si to vedeli v budúcnosti optimalizovať sami a ešte vás aj upozorní na konkrétne problémy na vašej existujúcej web stránke?
Suma sumárum – dosť dôvodov prihlásiť sa…

SEO problematika detailne

Na kurze sa od Tibora dozviete, ktoré faktory sú viac a ktoré menej dôležité na riešenie. Keďže sa v odvetví pohybuje už viac ako 15 rokov, vie porovnávať. Vie, čo fungovalo v minulosti, a na čo treba klásť dôraz v prítomnosti.
A upozorní… napríklad na to, že nie vždy to, o čom sa na internete najviac píše, je prioritou pre SEO.

Začali sme problematikou prístupnosti a použiteľnosti. Sú to pravidlá, ktoré sa ľahko môžete naučiť a využívať ich dostatočne dlho.
Naučíte sa napríklad, aký má byť minimálny kontrast písma a pozadia tak, aby bol text dobre čitateľný (pravidlo prístupnosti) a tiež sa naučíte, akým spôsobom zistiť, ktorá z farieb funguje najlepšie (pravidlo použiteľnosti).
Dozviete sa tiež, že ku všetkým netextovým prvkom je dobré použiť textový ekvivalent – a tiež ako a prečo to robiť.
Pochopíte aj to, prečo nie je dobré písať odkazy formou: Cenník si môžete stiahnuť tu.  (to je iba príklad, neklikajte na to, nie je to odkaz (link) 🙂)

Na kurz SEO 2 pre pokrocilych

Mimochodom – od Tibora sme získali kompletný a aktuálny súbor pravidiel prístupnosti, z ktorého – keď si ho raz naštudujete – budete profitovať niekoľko rokov (upravujú sa raz za cca 10-15 rokov).

Pokračovali sme tematikou ako navrhnúť web stránku z pohľadu SEO. Akú úlohu zohrávajú pri návrhu kľúčové slová?
Veľkú. A tak sme aj pomerne veľkú časť kurzu venovali postupu, ako vyhľadať kľúčové slová a ako ich použiť pri tvorbe web stránky.

Na základe analýzy kľúčových slov budete vedieť, ako má vyzerať vaše hlavné menu. Pomocou analýzy kľúčových slov spoľahlivo vytvoríte návrh podstránok a nebude to ani pocitová záležitosť, ani intuitívna. Kľúčové slová budú tiež dobrým pomocníkom pri tvorbe obsahu podstránok. Budete tak mať v rukách veľké množstvo naozaj relevantných dát, vďaka ktorým navrhnete a vytvoríte stránky optimalizované pre vyhľadávače pripravené plniť konverzné ciele.

Získavanie spätných odkazov

Linkbuilding je ďalšou veľmi dôležitou časťou optimalizácie. Poznám množstvo firiem, ktorí majú obrovské možnosti na tvorbu obsahu. A nerobia to. Ako dôvod uvádzajú nedostatok času alebo personálne limity.
Ak by prišli na školenie s Tiborom Petákom, svoje rozhodnutie by zmenili. Hneď na druhý deň by v ich firme bola na stole úloha: tvorba blogu.

Prečo je vrámci tvorby spätných odkazov vhodné tvoriť blog? Aký to má súvis s úspešnosťou stránky?
Blog dáva možnosť prinášať nekomerčné informácie. Jeho prostredníctvom máme väčšiu šancu presvedčiť iné stránky, aby na tie naše odkazovali. Skôr odkážu svojich užívateľov na stránky s tipmi, návodmi, radami, než rovno na predajné stránky. Dáva zmysel? A hej, má to ešte aj iné benefity…
Ak je vám už význam blogu zrejmý, berte zošity, spravte si litre kávy, chytajte klávesnice do rúk a píšte. 🙂

zaciname pisat blog

SEO nástroje

Know how dobrého SEO špecialistu sú nástroje, ktoré pri svojej práci používa.
Na trhu ich je veľké množstvo, a každý deň pribúdajú nové.
Na kurze sa dozviete, ktoré z nich sú naozaj dobré pre prácu so SEO. Získate kvalitný zoznam overených odporúčaní. Nástroje, ktoré sú dobré pri analýze kľúčových slov. Nástroje na analýzu spätných odkazov. Nástroje pre nájdenie článkov. Budete vedieť, ktoré kedy používať, a aj akým spôsobom.

Kurz je nabitý toľkými informáciami, že po jeho absolvovaní vás ťažko niekto oklame nejakými prázdnymi rečami o SEO.
Obsah kurzu „pokročilé SEO – optimalizácia pre vyhľadávače II.“ predčil očakávania asi všetkých účastníkov. Teória bola popretkávaná bohatými praktickými ukážkami, skúsenosťami a odporúčaniami.
Takže odpoveď na otázku v nadpise – tento kurz hodnotím osobne ako mimoriadne prínosný najmä v smeroch, ktoré som popísala. A nielen v nich…

Tip: Ak sa ho rozhodnete tiež absolvovať, pripravte si otázky. Sú vítané a garantujem, že budú zodpovedané.

Záverečné zhrnutie:

Absolvovaný kurz:

Pokročilé SEO – optimalizácia pre vyhľadávače II.

Lektor: Tibor Peták

+ získate neuveriteľné množstvo aktuálnych informácií o SEO problematike
+ krok za krokom si prejdete vyhľadávanie a analýzu kľúčových slov
+ lektor ukáže množstvo nástrojov, ktoré sa v súčasnosti pri optimalizácii pre vyhľadávače používajú
+ získate jednu príkladnú analýzu so sebou 🙂
+ odnesiete si veľký zoznam liniek na dodatočné informácie na doštudovanie problematiky
+ ak si pripravíte web stránku, ktorej nastavenie chcete konzultovať, lektor vám odporučí zmeny na nej podľa najnovších štandardov SEO

– fakt kurz nie je vhodný pre úplných začiatočníkov, začnite radšej kurzom SEO I.

autorom článku je: Ela Hmeľarová
Jej svetom sa po absolvovaní univerzity stal na dlhé roky marketing. Kariéru marketingového manažéra však zavesila na klinec a momentálne "freelancuje". Zväčša ju nájdete pri počítači. Analyzuje, navrhuje, testuje. Tvorí printovú grafiku, dizajnuje web stránky a aplikácie. Rozhodla sa pustiť tiež do ďalšieho vzdelávania a prostredníctvom blogu vás informuje o postrehoch a nových skúsenostiach z navštívených kurzov.


Nikam neodchádzajte, pozrite si naše novinky, akcie alebo si
prečítajte ďalšie podobné články:

Podobné články z kategórie
analyza klucovych slov, IT kurzy, linkbuilding, SEO, tvorba web-stránok