Novinka pre web programátorov v ponuke - Vue.JS

Dokonalý obsah pre web či reklamu?Klikajte!

dokonalé texty IT kurzy kurz Copywriting I. web stránky
kategória: Blog pridané: 14. novembra 2018

názov kurzu:
Kurz Copywriting I. – dokonalé texty na webstránke a v reklame
lektor:
Peter Hecht

Upršaná sobota a vám sa nechce variť či upratovať? V telke sú filmy, ktoré ste minimálne 100x videli? Myslím si, že čas strávený vzdelávaním nie je nikdy strateným časom. A presne v tomto duchu som sa ja aj moji spolubojovníci za lepšie texty na internete rozhodli prihlásiť sa na víkendový kurz copywritingu.

 

Copywriting: Postavte úspech na obsahu!

Texty, texty, texty … je ich masa v obsahu na internete. Sú naozaj také dôležité?

Odpoveď je áno, človeče! Ľudia sa zaujímajú o to, čo kupujú.
Poznáte ten pocit prvého dojmu? Ľudia si vyberajú s kým sa budú baviť, s kým nadobudnú priateľstvá alebo vážne vzťahy. Teraz to pretavme do obsahu na internete. Je to úplne to isté! Relevancia textu je dôležitá nielen pre čitateľov, takisto aj pre Google, ktorý obsah na internete vyhodnocuje. Výborný obsah Google umiestňuje na prvé priečky a preto sa treba snažiť mať obsah čo najrelevantnejší.

dav, na kurze pri prednáške

Skvelá nová skúsenosť

Ako testerka kurzov som mala možnosť už skúsiť rôzne zaujímavé kurzy od IT Learning. Väčšinou som si vyberala programovacie jazyky ako SQL, HTML, CSS či Java. Preto mi napadla myšlienka vyskúšať niečo nové – kurz venujúci sa marketingu. 🙂

Od prvého momentu ako som vstúpila do miestnosti bolo všetko iné. Iné ako to, na čo som bola na kurzoch doteraz zvyknutá. Ľudia v miestnosti boli väčšinou ženy – extrovertky. A na rozdiel od predchádzajúcich programátorov aj komunikatívne. Boli veľmi priateľské a vytváralo to fakt pozitívne-zaujímavú atmosféru. Veľmi zaujímavá zmena!

Lektor začal kurz neformálne, opýtaním sa, v akých oblastiach pôsobíme. A hneď nato pokračoval otázkou, čo si predstavujeme pod pojmom copywriter a kto to vlastne taký copywriter je. Nakoniec sme to spoločne dali.
Copywriter má na svedomí písanie reklamných textov. Článkov, ktoré skvele informujú či predávajú, vlastne všetkých textov, ktoré predávajú. Aj nadpisov. A ten najlepší aj vizuálnu stránku svojich textov.

Copywriter má svoje zbrane

…a nebojí sa ich použiť!
O pár minút som sa dozvedela, že ako blogerka mám v hre o upútanie pozornosti návštevníka tieto zbrane: nadpis, text, obrázok a video. Pri tvorení textu sú to veľmi dôležité všetky jeho elementy.
Nadpisy sú pútače a je žiadúce, aby si copywriter dal na nich záležať.
Kvalitný text je výborná voľba nielen pre čitateľa, ale aj pre Google.
Obľúbené obrázky sú súčasťou dnes dobrého textu – také, v ktorých sa ľudia reálne vidia. Na obrázku ma zaujal fakt, akú dôležitosť mu prikladajú čitatelia. Pre mňa osobne bol dobrý tip, že efektnejšie je mať vlastný obrázok horšej kvality ako kvalitný z fotobanky. A vysvetlenie, prečo je to tak. Ak je to možné, pre skvelý copywriting odporúčal lektor Peter grafický obsah tvoriť sám. Po správnom pomenovaní sa totiž objaví v Google obrázkoch na prvom mieste…
Video je tiež zaujímavý element, avšak pri väčšine produktov nemá taký efekt ako obrázok, či popis k nemu.

Keď sa tento mix prvkov podarí dobre zladiť, článok zaujme každého, pre koho je určený. Doslova.

dobrý článok upúta - aj vášho psa

Na vzťahy s verejnosťou pomôžu PR články

Vzťahy s verejnosťou (PR=Public relation) sú pre spoločnosti kľúčové. Úlohou PR článkov je priblížiť sa verejnosti, dať o sebe vedieť a komunikovať s nimi. Ak ste sa rozhodli písať PR článok, nezabudnite na to, že ten dobrý musí mať príbeh …a mal by byť ľahko konzervatívny. Z pohľadu štruktúry by mal mať tieto časti:

  • Dobrý nadpis
  • Perex – predostrenie problému
  • Edukácia čitateľa
  • Vyzdvihnutá konkurenčná výhoda
  • Prestavenie možností na riešenie
  • Predstavenie firmy v krátkosti
  • Predostretie riešenia

To všetko s ľahkosťou a šarmom. Dobré PR články nie sú totiž na prvý pohľad rozpoznateľné ako reklama. Páčia sa. Po nich bez váhania kliknete a dáte „like“.
Na kurze sme si ukazovali rôzne príklady na PR články a porovnávali sme dobré versus zlé články. Už viem aj to, ako často by sa mali PR články uverejňovať. Aj to, koľko firmy platia za uverejnenie. A mnoho iného.

Čo napísať na záver?
Kurz bez váhania odporúčam – či už začínajúcim copywriterom, blogerom alebo marketérom. A tiež ľuďom, ktorí pôsobia v tejto oblasti dlhšie a potrebujú si doplniť nové informácie o trendoch. Absolventi kurzu sú schopní nastaviť si stratégiu firmy tak, aby zahviezdila svojimi textami, nadpismi či sloganmi v reklamách či na webe. Ak túžite, aby vaše texty predávali, neváhajte sa prihlásiť na kurz Copywriting-u. Odídete nadšený. Ako ja.

Na tomto kurze mínusy nenájdete…

+ Lektor humorným spôsobom podáva preberané témy
+ Na kurze sa riešia praktické príklady z praxe
+ S nadobudnutými poznatkami ste schopní písať oveľa kvalitnejšie texty ako predtým
+ Kurz plný tipov ako vylepšiť obsah na webe či reklame
+ Tlačené materiály a občerstvenie v cene kurzu

autorom článku je: Kristína Lörinczová
Absolventka Ekonomickej univerzity v Bratislave, nadšenkyňa vzdelávania so záľubou o oblasť IT, ekonómiu a podnikanie. Testuje SW a po práci kurzy IT Learningu. Rada sa s vami podelí o svoje pocity a dojmy prostredníctvom blogov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?