Vďaka Google Analytics vieme o návštevníkoch stránok všetko!

Chceš byť platený za to, že celý deň sleduješ Facebook?

kategória: Blog pridané: 15. mája 2019

názov kurzu:
Facebook marketing I. – Virálna komunikácia a social management
lektor: Peter Hecht

Každý deň ráno vstávaš s pocitom nevoľnosti, že musíš ísť do práce, ktorá ťa vôbec nebaví? Rád by si niečo vo svojom živote zmenil, ale nevieš, ktorým smerom sa vybrať? Povoľ uzdu svojej predstavivosti a snívaj. Snívaj sen o profesii, ktorá by bola tvojím koníčkom.  Predstav si prácu, kde zabudneš na nudu všedných dní.  Staň sa social media managerom. Staň sa špecialistom na Facebook. Že nevieš ako?

Facebook nie je len platforma na hranie. Už dávno nie je len oázou mladých. Stal sa súčasťou našich životov a aj pre podnikateľov nevyhnutným komunikačným kanálom. Lebo platí parafrázovaná stará známa a otrepaná veta: Kto nie je na Facebooku (pôvodne na webe), neexistuje.

A tak hurá, všetci na Facebook! Ako dnes vyzerajú naše účty na Facebooku? Mnohí si ich založili sami, intutívne. Na to netreba veľa skúseností.
Klik sem, klik tam, účet je na svete. Názov, fotka a sme tu. Existujeme!
Čo ďalej?  Postnúť prvý príspevok, druhý, tretí… a čakať. Na lajky, zdieľania, komentáre. Prinesie FB mnoho zákazníkov?
Ostáva veriť, že sa budú moje príspevky ľuďom páčiť. Že začnem predávať. Že zaznamenám úspech.
OMG 🙂

Ako sa stať profíkom na Facebooku

Jednou z možností ako vyzrieť na profesionálneho social managera je samoštúdium. Nájsť si na nete Centrum pomoci a pustiť sa do čítania. A skúšať metódou „pokus – omyl“. Získavať skúsenosti výmenou za čas.

No hovorí sa, že najlepšie je učiť sa na cudzích chybách (hoci najlepšie si väčšinou pamätáme poučenia z chýb vlastných). Zvolila som si túto možnosť – učiť sa od iných. Bola som na kurze Facebook marketing I. (pre začiatočníkov) v bratislavskom IT Learning Slovakia. Naozaj som bola zvedavá na to, či sa ako niekoľkoročný skúsený užívateľ Facebooku vôbec dozviem niečo nové.
A veru, dozvedela. A nebola som tam v podobnej situácii sama.

Očakávania budúcich social špecialistov

Kurz Facebookového marketingu s podtitulom „virálna komunikácia alebo ako byť správny sociálny manažér“ bol babskou jazdou. Pardon, dámskou.
Ako som zistila, motivácie účasti jednotlivých dám na kurze boli rôznorodé – od všeobecných až po veľmi konkrétne:

  • Posilniť znalosti o Facebooku a efektívne ich využiť v praxi
  • Mať väčší dosah na užívateľov na Facebooku
  • Zviditeľniť firmu
  • Prilákať zákazníkov
  • Využiť Facebook aplikáciu aj v B2B segmente
  • Vedieť si pripraviť komunikačnú stratégiu na Facebooku

Skvelé!

ucebna-it-learning

Priatelia sú základ

Rodinu si nevyberáš, priateľov áno. Na Facebooku to platí dvojnásobne.
Na kurze som sa dozvedela, že nie je priateľ ako priateľ. Získať priateľov na Facebooku sa dá pomerne jednoducho: môžeš ich zaujať, môžeš ich pozvať, dokonca i kúpiť. Pre mnohé firmy sa zmyslom existencie a najväčším cieľom na Facebooku stalo mať čo najväčší počet fanúšikov – symbol vysokej kredibility. Mnohí  v honbe za kvantitou neváhajú a kupujú dušičky do hrnčekov. Lektor nám ukázal, ako ľahko a za málo peňazí môžeme mať zo dňa na deň tisícky nových fanúšikov. Ak nám záleží iba na tom.

Mať relevantných skutočných fanúšikov však prinesie zverejňovaný obsah.

Content je kráľ

Obsah je kráľ. Preto najprv otázka. Kvôli čomu ľudia chodia na Facebook? Túto otázku nám dal lektor a celkom sme sa zapotili.
Spoločnými silami sme zostavili nakoniec nasledovný zoznam:

  • Ľudia chodia na Facebook vtedy, keď sa nudia
  • Aj zábava je to, čo nás ťahá na Facebook
  • Aj informácie hľadáme na Facebooku
  • A chodíme sem aj preto, lebo sa tu sústreďujú naši priatelia

Lektor nás chcel správne nasmerovať, a len tak pre nič za nič nám túto otázku nedal. Je dôležité vedieť a uvedomovať si, kvôli čomu na Facebook chodia ľudia!
„Keď chceš dať psovi jesť, musíš vedieť, čo má rád.“ (lektor Peter Hecht)

A keď už poznáme svoju cieľovú skupinu, prečo chodí na FB, vieme pripraviť aj zaujímavý obsah.
Naučili sme sa, aké typy príspevkov je možné postovať, ktoré sú vhodnejšie a ktoré sú menej vhodné z hľadiska dosahu k užívateľom (o tom pripravujem ďalší článok). Naučili sme sa ako správne vybrať fotku, ako zaujať, ako neodradiť a ako si udržať pozornosť. Lebo čím je obsah lepší, tým viac ľudí vás vidí – taký je algoritmus.

Systematická práca a maximálny prínos

Ak chceš byť naozaj dobrý social media špecialista – či už pre seba alebo pre zákazníkov – potrebuješ si vytvoriť systém. Potrebuješ mať chuť a čas tvoriť zaujímavé príspevky, sledovať a analyzovať návštevníkov, pozývať fanúšikov. Komunikovať, odpovedať na správy. Byť na pulze dňa…

Pre mňa – skúsenejšiu užívateľku FB – mala absolútne najväčší prínos zo školenia časť venovaná stratégii. Pecka!
Dokument, ktorý si pripravím ako výsledok analýzy vlastných príspevkov alebo príspevkov konkurencie. Dokument, ktorý zjednoduší prácu každému, kto bude tvoriť príspevky. Pretože v ňom definujem, akými typmi príspevkov viem zaujať a akými typmi príspevkov viem predávať… A nielen to.

Že chcete vedieť o marketingu na FB viac? Pozrite si môj ďalší článok 6 možností ako vytvoriť facebook príspevok. Poznáte ich všetky?

Nestačí, ešte viac? Neváhajte, a prihláste sa ešte dnes na najbližší kurz Facebook marketing I – Virálna komunikácia a social management.
Budete po ňom nadšení. Ako ja. A zistíte, že ste sa za jediný deň posunuli na ceste k zárobku za sledovanie Facebooku o míle vpred a s certifikátom z kurzu môžete uvažovať aj o pozícii sociálneho manažéra.

Plusy, ktoré oceníte…

+ Tempo kurzu je prispôsobené každému, úplný začiatočník sa nebude cítiť stratený a naopak, skúsený užívateľ Facebooku sa nebude nudiť

+ Naučíte sa ako vybrať vhodný firemný účet na Facebooku

+ Vytvoríte si firemnú stránku, dozviete sa o jej potrebných nastaveniach a na čo sú dobré

+ Po absolvovaní kurzu je každý okamžite schopný vytvárať a publikovať rôzne druhy príspevkov

+ V kurze sa naučíte pracovať aj s Page Facebook aplikáciou na prácu s príspevkami

autorom článku je: Ela Hmeľarová
Jej svetom sa po absolvovaní univerzity stal na dlhé roky marketing. Kariéru marketingového manažéra však zavesila na klinec a momentálne "freelancuje". Zväčša ju nájdete pri počítači. Analyzuje, navrhuje, testuje. Tvorí printovú grafiku, dizajnuje web stránky a aplikácie. Rozhodla sa pustiť tiež do ďalšieho vzdelávania a prostredníctvom blogu vás informuje o postrehoch a nových skúsenostiach z navštívených kurzov.

Podeľte sa s nami o svoj názor:

Páči sa Vám článok alebo novinka?