Produktový manažér v oblasti marketingu, reklamy a PR je zodpovedný za vývoj, správu a propagáciu produktov spoločnosti. Hlavnou úlohou produktového manažéra je zabezpečiť, aby produkty spĺňali potreby trhu, boli konkurencieschopné a prispievali k obchodnému rastu spoločnosti. Produktový manažér spolupracuje s vývojom, marketingom, predajom a PR tímom na tvorbe a implementácii produktových stratégií.
Povolanie produktového manažéra v oblasti marketingu, reklamy a PR vzniklo ako reakcia na rastúcu konkurenciu a potrebu efektívneho riadenia produktových radov a inovácií. S expanziou trhov a zvyšujúcou sa rôznorodosťou produktov sa spoločnosti museli zamerať na strategické riadenie svojich produktových portfólií. Produktoví manažéri boli zavedení na zabezpečenie, aby produkty boli v súlade s trhovými trendmi a požiadavkami zákazníkov, a aby sa efektívne implementovali nové nápady a inovácie. Ich úloha zahŕňa koordináciu medzi rôznymi oddeleniami, ako sú vývoj, marketing a predaj, aby sa dosiahli obchodné ciele.