Priebeh a harmonogram táborov

Počítačové tábory prebiehajú dennou formou od 8:00 do 16:00 v našich počítačových učebniach na Kominárskej ulici v Bratislave.
Každý účastník tábora má k dispozícii svoje vlastné pracovisko s počítačom. Cena tábora je konečná, zahŕňa výuku, materiály, poznámkové bloky, perá, zapožičanie pomôcok, tiež obedy a desiate, neobmedzený pitný režim a ovocie, ceny do súťaží a proste všetko, čo dieťa/účastník potrebuje, aby sa u nás cítil skvelo.
Každý tábor je vedený mladým a priateľským, hlavne trpezlivým lektorom, ktorý má prax a skúsenosti s učením. Lektori sú pripravení odpovedať na akékoľvek súvisiace (a možno i nesúvisiace) technické otázky.

Cieľom každého tábora je deti niečo naučiť a každý deň prinášať nové úlohy v rámci vybranej témy tábora. Jednotlivé tábory majú vypracovanú odbornú metodiku, do ktorej je lektor tábora riadne zaučený. Úlohy a príklady sú tvorené tak, aby ich deti zvládli a pre mimoriadne nadané a šikovné sú pripravené vždy aj zaujímavé príklady navyše. Naše skúsenosti od roku 2008 ukazujú, že nie je možné na deti „8 hodín tlačiť“výukou, preto nie je celý deň venovaný len výuke, ale aj krátkym spoločným hrám, ktoré vedú k nadväzovaniu a utužovaniu vzťahov v kolektíva, rozptýlenie a súčasne potešenie – deti majú predsa prázdniny. Každopádne je výuka braná vážne a podstatnú časť dňa sa deti učia a pracujú na zadaniach.

Priebeh tábora a denný harmonogram

  • 8:00 – 8:30
    Každý deň sa stretneme u nás okolo 8:00 a približne okolo 8:30, keď už sme všetci pripravení, sa pustíme spoločne do práce. Máme pripravenú výuku, ktorá začína ukážkami lektora a každý deň čakajú nové zadania, nové príklady a nové úlohy podľa témy tábora.
  • 8:30 – 10:00
    Makáme na zadaniach a nehráme sa. Úlohy treba pekne spraviť a keď je čas, budú i príklady navyše. Každý k nám prichádza kvôli tomu, aby sa niečo naučil… tak sme tu najmä na to.
  • 10:00 – 11:30
    Je čas doplniť energiu. Desiata je to, čo teraz čaká a to v podobe ovocia či croisantov. Po prestávke je v dopoludňajšom čase ešte priestor na dokončovanie zadania. Ak ho stihneš v predstihu, čakajú úlohy navyše a ak aj tie zvládneš rýchlo a správne, môžete sa s kamošmi zahrať niečo, čo práve fičí a čo vás bude baviť. Hráme sa iba spoločne, hry vyberá lektor tak, aby sa zahrali všetci.
  • 11:30 – 13:00
    Je tu čas obeda, určite budeš po dopoludňajšej práci hladný. Jedáleň už nemáme priamo v budove a tak sa trošku kolektív vyvetrá a zbehne do neďalekého Istropolisu, kde je veľmi dobrá jedáleň. Je to necelých 10 minút pešo cez priľahlé parkoviská, mimo hlavných ciest a rušných ulíc.  Okrem lektora robí pri presune kolektívu posilu ešte aj ďalšia dospelá osoba. Spoločne sa všetci naobedujeme a po jedle bude nasledovať ešte polhodinová prestávka. S lektorom sa dohodnete ako ju vyplníte.
  • 13:00 – 15:00
    Poobede sa rozdajú nové zadania a nové úlohy. Aj k tým je potrebné sa zodpovedne postaviť, pretože na tábor k nám sa nechodí kvôli zábave.  Ak ich stihne niekto skôr, bude sa aj hrať. Alebo sa pôjde kolektívne von. Okolo budovy máme kopec zelene, ihrisko a starú železnicu, kde už nechodia vlaky so zaujímavými zákutiami, kde zvykneme fotiť umelecké fotky, hrať futbal alebo sa chodíme len tak vyvetrať . Von chodíme aj pre to, aby sme si priniesli materiál, ktorý vnútri na tábore ďalej spracúvame – hlavne fotky a  videá, ktoré potrebujeme k niektorým častiam výuky. Vonku sme v priebehu dňa podľa potreby, čiže niekedy aj každý deň. Keď je škaredé počasie, pripravený je záložný program a zabávame sa inou činnosťou pri počítačoch. Olovrant je zväčša okolo 14:00 hod..
  • 15:00 – 15:30
    Okolo 15:00 sa naša práca končí a prichádza veľká denná súťaž – o najlepšiu prácu dňa. V hre sú vždy zaujímavé ceny, ktoré môžeš vyhrať za najlepšie odvedenú dennú úlohu na tábore. Najlepšia webstránka, fotka, video, koláž alebo výherca dennej hry … aj toto sú možné témy, kde máš šancu zabojovať. A ak nevyhráš, nevadí, na druhý deň máš znova šancu stať sa výhercom dňa.
  • 16:00
    Tábor končí a vyčerpaný, ale plný zážitkov (a vedomostí) odchádza každý domov.