V našom tábore Roblox nejde len o tvorbu hier, ale o fascinujúcu cestu objavovania vlastných schopností a kreativity a programovania. Deti sa naučia kľúčové programovacie jazyky a 3D dizajn, čo nie len rozvíja ich logické myslenie, ale tiež ich inovačný duch. Pri práci na vlastných hrách budú deti posilňovať svoje riešenie problémov, kritické myslenie a tímovú spoluprácu. Skrze tvorivé projekty budú musieť prekonať výzvy a objaviť, ako využiť svoje schopnosti na dosiahnutie konkrétnych cieľov. Týmto spôsobom deti získajú nielen technické zručnosti, ale aj dôležité životné dovednosti, ako je vytrvalosť, komunikačné schopnosti a schopnosť riešiť problémy.
Výsledkom týchto skúseností bude nielen vytvorenie vlastnej hry, ale aj sebavedomie a schopnosť prenášať svoje nápady do digitálneho sveta. V našom tábore podporujeme deti v tom, aby si verili a rozvíjali svoj potenciál, pretože veríme, že každý malý tvorca môže zmeniť svet. Počítačový tábor Roblox je miestom, kde sa začína nekonečná príbehová dobrodružstvo detí a ich kreatívnych snov.
Učebná osnova, čo sa deti naučia:
1. Pridávanie objektov
Pridávanie objektov do hry, presúvanie, otáčanie, zmena veľkosti objektov. Ovládanie
kamery. Postavíme si domček. Práca s terénom.
2. Nastavovanie vlastností
Ako zmeniť farbu, materiál, priehľadnosť, veľkosť, pozíciu objektov (nielen) pomocou
scriptov.
3. Udalosti
Ako spraviť, aby sa niečo stalo, ak sa hráč dotkne objektu, ak klikne na objekt, atď.
4. GUI
Pridáme do hry tlačidlá, texty, obrázky a naprogramujeme ich správanie. Vytvoríme si vlastný
obchod.
5. Premenné
Naučíme sa ako uložiť niečo do pamäte počítača, čo nám umožní tvoriť zložitejšie programy.
6. Podmienky
Príkaz if. Vetvenie programu.
7. Cykly
Príkazy for a while. Ako naprogramovať, aby sa niečo zopakovalo x-krát, prípadne aj
donekonečna.
8. Inventár hráča
Ako dať niečo do inventára hráča. Ako si vytvoriť vlastný predmet, ktorý sa dá dať do
inventára.
9. Zverejnenie hry
Zverejníme naše hry na stránke www.roblox.com. Otestujeme hry spolužiakov.
10. Gamepassy
Pridáme do hry predmet, ktorý si hráči našej hry budú môcť kúpiť. Ak si niekto náš predmet
kúpi, získame robuxy, za ktoré si môžeme kúpiť gamepassy v iných hrách.
11. (bonus) Animácie
Ako vytvoriť animáciu (napr. kráčanie, mávanie, útok) a naprogramovať, aby sa prehrala
v hre.